Automatisering av oppgaver innen lønn og HR
Med Multi digitaliserer vi ansettelsesprosessen, og benytter kunstig intelligens til blant annet kontroll av reise, utlegg og kjørebok.
Fordeler med automatisering
I Visma har vi utviklet HR-automatisering for å effektivisere hverdagen til kundene våre. Du får dekket de vanligste kundespesifikke behovene knyttet til prosesser innen lønn og HR.
- Roboter arbeider døgnet rundt. Du får rask og effektiv arbeidskraft som elsker regelbaserte og repetitive oppgaver.
- Roboter er pliktoppfyllende og rapporterer alle feil de kommer over, slik at det raskt kan bli korrigert. Du vil få statistikk over feilføringer, som gjør det enklere for virksomheten å forbedre seg.
- Overtidsarbeid og ekstra personell ved ferie og sykdom blir unødvendig, noe som reduserer kostnadene.
- Ansatte med nøkkelkompetanse kan få økt kapasitet til andre oppgaver.
Hvordan fungerer automatiseringen?
Robotisk prosessautomatisering (RPA) er teknologi som er programmert til å utføre samme oppgaver digitalt som mennesker.
For eksempel kan RPA-roboter logge seg på applikasjoner eller koble seg til applikasjoner via API-er (Application Programming Interface), flytte filer og kataloger, kopiere og fylle inn data samt jobbe mot nettsider og fagapplikasjoner. Robotene utfører bare oppgaver de er programmert til å gjøre.
Roboten håndterer store mengder repetitive oppgaver og er samtidig raskere og mer effektiv enn menneskelig arbeidskraft. Ved hjelp av HR-automatisering med RPA vil din virksomhet kunne effektivisere driften, og frigjøre både tid og ressurser til arbeidsoppgaver av høyere verdi.
Hva kan robotene gjøre?
- Kontroll av reise, utlegg og kjørebok
- Kontrolloppgaver ved nyansettelse og endringer i arbeidsforhold
- Kontroll av sykmeldinger
- Kontroll av innkommende dokumenter og videreformidling
- Deaktivering av ansatte uten aktive arbeidsforhold
- Prosesstøtte ved refusjon fra det offentlige
Med hjelp av robotisering sikrer din virksomhet rask behandling av oppgaver, stabil kvalitet og oppdaterte data.
Se hvor mye dere kan spare med RPA
Kalkulatoren nedenfor gir et estimat basert på reelle tall for hva kundene våre har spart av tid ved bruk av RPA. Beveg slideren for å velge antall reiseregninger dere behandler i løpet av et år, for å se hvor mange arbeidstimer og årsverk dere kan spare.
Alt du trenger å vite om automatisering i store virksomheter
Last ned guiden for å finne ut mer om:
- Hva HR-automatisering egentlig er
- Hvilke HR-oppgaver som egner seg for automatisering
- Hvordan automatisering av HR-oppgaver kan øke konkurransekraften i selskapet
- Hvordan automatisering fremmer prestasjonsledelse
- Hvordan automatisering kan spare hundrevis av arbeidstimer
- Gode grunner til å automatisere
- Suksesskriterier for automatisering av lønn og HR
Digital ansettelse og fratredelse sparer tid
Unngå manuelle tidstyver med digital ansettelse
Manuelle oppgaver ved nyansettelser, bytte av stilling og endring av stilling er i mange virksomheter en tidkrevende prosess. Ikke minst når dokumenter skal produseres, fullmakter skal innhentes, sporbarheten skal ivaretas, tilbud til en kandidat skal signeres og sendes videre i organisasjonen. I tillegg sendes gjerne et jobbtilbud, eller endring av stilling, ut som papirpost.
I modulen Digital Ansettelse automatiserer vi produksjon av dokumenter og dokumentmaler, signering, sende og motta post og arkivering. Alt fra ett sted! Hele prosessen fra kandidat til ansatt håndteres i HR-Portalen til Multi. Du registrerer data kun én gang og har full kontroll på prosessen. Slik blir det enkelt for både deg og kandidaten.
Vi digitaliserer rutiner fra manuelle til elektronisk signering av dokumenter og ivaretar samtidig juridiske forhold knyttet til sporbarhet, sikkerhet og virksomhetens rutiner.
Digital fratredelse gjør hverdagen enklere
Du slipper å forholde deg til kompliserte sjekklister og å gå inn og ut av flere ulike systemer. Hele prosessen gjøres fra ett og samme sted og er 100 % sporbar.
Integrasjonsmulighetene er mange
Multi har en lang tradisjon i å være sterk på integrasjoner, både mot egne moduler i suiten og tredjepartsløsninger.
Masterdata gir deg bedre oversikt
I Multi finner du masterdata om de ansatte og deres ansattforhold. Opplysninger registreres og oppdateres her, og gjennom standardiserte integrasjoner kan masterdata sendes til andres systemer. Dette sikrer korrekte og oppdaterte nøkkelopplysninger i alle integrerte systemer. Eksempelvis når en ansatt slutter, vil alt av tilganger og data på ansattforholdet bli avsluttet automatisk, og du slipper å uroe deg for at noe blir glemt.
Effektivisering av alle administrative prosesser innen lønn og HR
En modulbasert skyløsning som kan tilpasses etter deres behov
Automatisering og robotisering av repeterende oppgaver
Kontakt oss
Vil du se hvordan Multi fungerer? Send inn skjemaet, så kontakter vi deg.